Monday 16 February 2015

RIP Michele Ferrero

English below...

Michele Ferrero est décédé. Il était l'homme le plus riche d'Italie, mais pour la plus grande histoire, celle de la gastronomie, c'était le père du Nutella. Des générations d'affamés et de déprimés lui doivent  cette source d'endorphines qu'on peut notamment étaler sur les toasts au déjeuner. Je ne lui dois pas autant qu'au créateur du beurre d'arachide, mais je fais bon usage du Nutella et j'aime l'Italie, alors je lui rends hommage. C'était à sa façon un homme de génie.

------------------------------------------------------

Billionaire Michele Ferrero is dead. He was at his death the richest man in Italy, but history will remember him as the father of Nutella. Generations of hungry people and depressed people own him a lot, this rich source of endorphin which can (among other things) be spread on toasts for breakfast. I don't owe him as much as the inventor of peanut butter, but as I make a fairly good use of Nutella and love Italy, I had to honour him. He was in his own way a genius.

2 comments:

Debra She Who Seeks said...

He helped to make the world a sweeter and fatter place. RIP

Cynthia said...

Quelle plaie le Nutella, les français en mettent partout et je dois avouer que je n'aime pas ça du tout!